לוגו שרביט
menu phone menu
close
instagram פייסבוק יוטיוב
close
אנגלית \ English
תמונת עמוד

מקומה של המנהיגות בעולם העסקי

בכל פעם שנשמעת המילה מנהיגות, מייד מתרחש טעות אסוציאטיבית במוחנו; אנו מקשרים את המילה מנהיגות עם גורמי כוח הנובע מתוך סמכות. במישור הלאומי בעל הסמכות יכול להיות ראש הממשלה, ואילו בעולם העסקי אלו הם המנהלים, ראשי הצוותים וכל מי שיש לו סמכות לחלק הוראות ולקבע החלטות בעסק. אם יש בידם את הכוח, ראוי שיהיו להם תכונות מנהיגותיות, אך מנהיגות אינה נובעת מתוך תפקיד ניהולי המביא איתו סמכויות.

המנהיג הוא אינו זה שניתנה לו הסמכות לחלק הוראות, כמו למשל מנהל בארגון. המנהיג הוא זה המסוגל לסחוף אחריו אנשים באמצעות מתן השראה. הוא יודע כיצד לגרום לאנשים להאמין ברעיון, להניע את האנשים לפעולות ומעשים, לרקום שיתופי פעולה ולהשיג מטרות.

את תכונות המנהיג לא ניתן להעניק לאדם באמצעות תואר כמו מנכ“ל או ראש צוות, אלו הן תכונות אופי ולא תוצאה של תואר אקדמי או טייטל ארגוני. אך האם ניתן לפתח ולשפר את תכונות המנהיג?

    רוצים שנחזור אליכם עם הצעה משתלמת במיוחד? מלאו את הפרטים!

    חץ

    03-902-5553

    מהן תכונות המנהיג

    נושא המנהיגות נחקר על ידי אנשי מקצוע מתחום הפסיכולוגיה, החינוך וההתנהגות הארגונית. המחקרים השונים מפרקים את המנהיגות לרשימה של תכונות אופי הבונות את המנהיג. ואת התכונות הללו אנו בהחלט יכולים לפתח. נושא המנהיגות הוא אמנם נושא מורכב וספרים שלמים נכתבו בנושא, אך נוכל לגעת בכמה נקודות חשובות בקצרה:

     

    1. תחושת מסוגלות – המנהיג צריך להאמין בכוחו. לא להיות מאלו אשר מייחלים לשינוי, אלא מאלו המאמינים כי הם יכולים להוביל שינוי. זוהי יכולה להיות תחושת המסוגלות להוביל צוות עובדים ולהתמודד עם כל האתגרים שיבואו בדרך, המסוגלות האישית לחולל שינוי במקום העבודה ואולי אפילו בחברה ובמדינה.
    2. ללכת נגד התלם ולחשוב מחוץ – לפעמים הפתרונות לבעיות איתן אנו מתמודדים נמצאות דווקא מחוץ לקופסת המחשבה שאליה אנו רגילים. אנו רגילים לחשוב בצורה מסוימת, להסתמך על כלים מוגבלים וזה עוצר בעדנו מלהגיע להישגים ולהתפתח. המנהיג צריך לחזק את היכולת לחשוב מחוץ לקופסב וגם להעז ללכת נגד דפוסי מחשבה מקובלים. זהו המפתח לשינוי.
    3. היכולת לתכנן מהלכים ולחשוב בצורה אסטרטגית – על מנת להוביל מהלכים לפעמים צריך לפתח אסטרטגיה. לא כל מטרה תושג בצורה מיידית. לכן על המנהיג להחזיק ביכולת לתכנן מהלכים, לרקום שיתופי פעולה על מנת להשיג את מטרותיו.
    4. יכולות תקשורת מתקדמות – מנהיג נדרש ליכולות תקשורת מתקדמות. הוא זקוק להקשבה על מנת לשמוע דעות שונות, מצוקות שונות, רעיונות. הוא זקוק ליכולת להתבטא בצורה ברורה ולשכנע. היכולת להקשיב וגם להעביר מסרים בצורה יעילה תסייע לו להשיג שיתופי פעולה.
    5. היכולת להאציל סמכויות ולשתף פעולה – מנהיג אינו יכול לעשות הכל בעצמו. הוא צריך אנשים שילכו אחריו ויובילו מהלכים. הוא צריך לדעת לעבוד כצוות ולשתף פעולה, וגם לגרום לאחרים לעשות את אותו הדבר.

    חינוך למנהיגות בעולם העסקי

    חברת שרביט העוסקת בסדנאות מנהיגות עבור עובדים ומנהלים, מדגישה כי ישנו קשר ברור בין טיפוח מנהיגות לבית הצלחה עסקית. וגם כי ניתן לחזק ולשפר את תכונות המנהיגות באמצעות סדנאות יצירתיות. באמצעות פעילויות שונות ניתן לחזק את התקשורת בין העובדים, את תחושת המסוגלות האישית של כל אחד ואת כל תכונות המנהיג. ובשורה התחתונה להעצים אותם גם ברמת הפרט וגם ברמת הקבוצה, והדברים הללו משפיעים באופן חיובי על ההצלחה העסקית.

    2 רעיונות לימי גיבוש לעובדים
    היתרונות של ימי גיבוש לעובדים הם דבר יודע ומוכר. כל ארגון רוצה לראות את העובדים שלו מתפקדים כמכונה משומנת המתרכזת במטרות, ללא חיכוכים אישיים ולא כשלים בתקשורת. אבל ברור שהדברים הללו לא באים באופן טבעי, ולכן עלינו להשקיע בגיבוש העובדים....
    סדנאות בישול למנהלים
    אם יש עצות טובות שאפשר לתת למנהלים, זה להיות מנהיגים; תמיד לחשוב על האנשים שנמצאים למטה בפירמידה הארגונית, לתת להם לגדול ולהתפתח ולהיות קשובים לצרכים שלהם. ולשם כך יש לדעת כיצד להאציל סמכויות, כיצד לתקשר בצורה יעילה וכיצד לעודד שיתוף...
    סדנת גיבוש למורים
    קורסי העשרה לעובדים
    היה זה היזם ריצ‘רד ברנסון, בעלי קבוצת וירג‘ין, אשר אמר פעם שהעובדים קודמים ללקוחות, אם תדאג לעובדים שלך – הם כבר ידאגו ללקוחות. העולם העסקי של היום מתנהל אחרת ממה שהיה לפני כמה עשורים; היום ישנה הבנה ומודעות לחשיבות של...
    message השאירו פרטים 03-902-5553
    השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם

      ווצאפ כתבו לנו בווצאפ
      רוצים שנחזור אליכם?

        מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!