לוגו שרביט
menu phone menu
close
instagram פייסבוק יוטיוב
close
אנגלית \ English
תמונת עמוד

הקשר בין גיבוש לבין הצלחה בלימודים

מידי יום אנו שולחים את הילדים לבית הספר, ומצפים שיחזרו משם עם כל הידע של מקצועות הלימוד. אך עלינו לזכור שתהליך החינוך הוא אינו מכונה שבה משקיעים תשומות של שעות לימוד, ומקבלים תוצר של ידע. גם יש גבול כמה שעות לימוד אנו יכולים להעמיס על הילדים –  בני האדם אינם מכונות.

אך מצד שני אנו רוצים לדעת כיצד אנו יכולים למקסם את התוצאות של הזמן בו הילדים נמצאים בבית הספר. ומסתבר שחלק חשוב במשוואה של הצלחה בלימודים הוא התשתית החברתית, הסביבה הנעימה והתומכת שאנו מספקים לילדים.

על מנת לשפר את הביצועים בלימודים לא מספיק להוסיף עוד שעות לימוד ועוד שעות תגבור. עלינו לבנות סביבה תומכת עבור הילדים. סביבה מוקפת בחברים הנותנים את תחושת הביטחון. וזוהי הסיבה מדוע אנו צריכים להשקיע בגיבוש.

גיבוש מסייע לחזק את הלכידות החברתית והוא תורם בצורות שונות. זוהי ההרגשה הטובה של התלמיד כאשר הוא מגיע לבית הספר ופוגש את החברים שאיתם הוא אוהב להיות. זוהי העזרה שהוא מקבל וגם מעניק בלימוד משותף למבחנים או הכנת שיעורי הבית.

וזה ממש לא מסתיים בזה! אסור לנו לשכוח כי תקופת בית הספר היא תקופה שבה הילדים מתפתחים גם מבחינה גופנית ורגשית. הם עוברים שינויים רבים, ולעתים ההתמודדות עם השינויים קשה עבורם. וזה כמובן משליך על הצלחתם בלימודים. הילדים זקוקים לסביבה התומכת בכל האספקטים. וישנם מחקרים רבים המראים את הקשר בין יכולות חברתיות וסביבה תומכת, לבין ההישגים בלימודים.

למרות שאנו מדברים על תלמידי בתי הספר, הקונספט הזה נכון בכל מסגרת חברתית, גם אצל מבוגרים בשוק העבודה. ולצורך העניין גם בקרב המורים וצוות בית הספר. התועלות של הגיבוש ידועות ומוכרות.

גיבוש מנהיגות
גיבוש בחטיבת סמדר הרצליה
גיבוש ביערות העמק

להפוך את הגיבוש ליותר מסיסמה

על מנת להשיג את המטרות הללו יש להשקיע בגיבוש, כלומר לערוך יום גיבוש; מסוג הדברים שמקובל לערוך בתחילת שנת הלימודים, על מנת לחזק את הלכידות החברתית כבר בתחילת הדרך. אך יום גיבוש הוא לא סתם יום כיף. נכון, אנחנו רוצים שהילדים ייהנו ממנו, אבל פעילות מהנה היא לא בהכרח פעילות מגבשת.

על מנת לעשות זאת נכון, כדאי לעשות זאת באמצעות סדנאות גיבוש, כמו למשל הסדנאות שמעבירה חברת שרביט הדרכה. סדנאות אלו נערכות באווירה משחקית וכיפית, אך שום הפעלה אינה מקרית. כל ההפעלות הן הפעלות שתוכננו על ידי אנשי חינוך, על מנת לחזק את הגיבוש בקרב הילדים ובני הנוער.

הסדנאות מחזקות את הגיבוש וגם משפרות את היכולות החברתיות, כלי חשוב בפני עצמו. גם היכולות החברתיות הן אחד מהכלים שיעזרו להם בהמשך החיים, וגם אותן צריך לפתח. למעשה סדנאות הגיבוש הן הזדמנות לחזק בקרב הילדים תכונות חשובות כמו היכולת להקשיב לאחר, לשתף פעולה, להכיר ביכולות האישיות ועוד מבחר תכונות מנהיגותיות חשובות שנרצה לפתח כבר בגיל צעיר.

הידוק הקשרים החברתיים בין התלמידים יסייע להם להתמודד בהצלחה גדולה יותר עם האתגרים שיבואו בהמשך הדרך.

message השאירו פרטים 03-902-5553
השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם

    ווצאפ כתבו לנו בווצאפ
    רוצים שנחזור אליכם?

      מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!