לוגו שרביט
menu phone menu
close
instagram פייסבוק יוטיוב
close
אנגלית \ English
תמונת עמוד

העקרונות החשובים בגיבוש צוות

כל מקום עבודה מבין את החשיבות של גיבוש צוות. זוהי השאיפה של כל ארגון וכל מנהל לראות את צוות עובדיו משתף פעולה למען המטרה המשותפת. וכאשר אין שיתוף פעולה נולדות אי ההבנות, עיכובי הזמן, הכישלון במשימות והביצועים הארגוניים הנמוכים. ואתם יודעים שיש לכך מחיר כלכלי.

כל מנהל מבין כי חייבים להשקיע בגיבוש עובדים באופן פעיל. אך השאלה כיצד לעשות זאת. במקרים רבים ארגונים מארגנים פעילויות, אך הם מפספסים את המטרה. לכן הפעם רצינו להדגיש בפניכם כמה עקרונות חשובים בגיבוש צוות.

גיבוש צוות – הנקודות החשובות

  • סביבה ניטרלית – על מנת לחזק את הגיבוש חשוב לנטרל את הסביבה המאיימת של מקום העבודה. סליחה שאנו מכנים את מקום העבודה ”סביבה מאיימת“, אך הכוונה היא לסביבה אשר יכולה להיות טעונה ברגשות, מתחים ומערכות יחסים שליליות. לכן כדאי לערוך אותה מחוץ למשרדי הארגון, במקום שהוא יותר ניטרלי. זה משפיע על האווירה ומסייע לעובדים להיפתח.
  • ביטול המעמדות – בכל צוות או ארגון ישנם מעמדות. באופן טבעי ישנם ותיקים וישנם חדשים, וישנם מנהלים ובעלי תפקידים וסמכות בארגון. אך כאשר רוצים לגבש את העובדים, צריך לשים את ההבדלים האלו בצד. לעסוק בפעילויות שבהן כולם שווים, מנהל הצוות או מנהל התפעול ישתתף בפעילות בדיוק כמו יתר העובדים.
  • דגש על הקבוצה – במקומות רבים לא רואים את ההבדל בין יום כיף לעובדים, לבין יום גיבוש. יום גיבוש צריך להיות מהנה, אך הוא חייב לתת ערך מוסף. ולכן הפעילות שבו צריכה להיות פעילות השמה דגש על עבודה קבוצתית. למשל לקחת את העובדים למופע בידור, זה רעיון מצוין ליום כיף. אך אין בו אלמנט קבוצתי בעל ערך.
  • שיפור היכולות האישיות והקבוצתיות – יום גיבוש הוא הזדמנות לתת כלים מעצימים לעובדים. הם יכולים לגלות יכולות חדשות ולשפר יכולות קיימות גם ברמה האישית. כל עובד יתרום את יכולותיו האישיות, ויחדיו הם ישפרו גם את היכולות הקבוצתיות.
  • פעילות בעלת אימפקט חזק – אתם יכולים לכנס את העובדים שלכם בחדר הישיבות ולעשות להם פעילות של שנה, ואחריה יחזרו לעבודתם הרגילה. אבל כאשר רוצים לחולל שינוי אמתי, יש צורך במשהו בעל אימפקט חזק יותר. משהו שבאמת יהיה בלתי נשכח.

גיבוש צוות באמצעות סדנאות אוכל

צורה מעניינת ויעילה, הממחישה את העקרונות שעליהם דיברנו, מצאנו בסדנאות האוכל של חברת שרביט. החברה פיתחה מודל של סדנאות בישול המתקיימות במסגרת קבוצתית תחרותית. באמצעות הסדנאות הם מצליחים ליצור פעילות שוברת שגרה, שוברת מעמדות ובעלת אימפקט חזק.

הסדנאות הן יום שכולו הנאה ומצב רוח תחרותי. ובסופן כמובן ניתן ליהנות מהבישולים הטעימים. אך על מנת להצליח במשימה על העובדים לעבוד יחדיו כצוות. אחרי כל ישיבות הצוות בהם גערתם בעובדים, סוף סוף תראו כיצד הם הופכים לצוות מנצח. ומה שהם ייקחו איתם מהסדנאות המהנות, יבוא לידי ביטוי גם במשרד.

message השאירו פרטים 03-902-5553
השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם

    ווצאפ כתבו לנו בווצאפ
    רוצים שנחזור אליכם?

      מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!