לוגו שרביט
menu phone menu
close
instagram פייסבוק יוטיוב
close
אנגלית \ English
תמונת עמוד

המציאות שוב מוכיחה את יתרונות הדיבייט

אז שוב אנו נמצאים בתקופה של מתיחות פוליטית גדולה ופילוג מעמיק. ולצד המחלוקת צומח שיח המחליף את הכבוד ההדדי וההקשבה לאחר, בזלזול ודמגוגיה. במקום טיעונים ענייניים, אנו פשוט מבטלים את האחר וכל צד מסתגר בעמדותיו. ונראה שדווקא עכשיו אנו צריכים יותר מתמיד שיח מעמיק וענייני. וזהו הזמן ללמד את ילדינו, מנהיגי המחר, להתדיין על מחלוקות בצורה עניינית ומכובדת.

עלינו לתת לבני הנוער כלים אוניברסליים המאפשרים להתדיין על כל סוגיה בצורה טובה יותר.

סדנאות הדיבייט הן הדרך הטובה ביותר להעניק לילדים את כל אותו מכלול כלים בעזרתו ניתן לנהל שיח המבוסס על טיעונים לוגיים מנומקים והקשבה לזולת. המציאות הפוליטית העכשווית מוכיחה בצורה הטובה ביותר מדוע עלינו להעניק לבני הנוער את הכלים הנכונים.

אוריה בן טובים מחברת שרביט הדרכה מסביר ”לא באנו להציג בפני הילדים גרסה זו או אחרת של האמת. להפך, באנו ללמד אותם מהי חשיבה ביקורתית. אנו רוצים שהילדים יהיו מסוגלים לחקור ולנתח את המציאות. לחשוב בעצמם בצורה מושכלת“.

סדנאות הדיבייט עושות זאת בצורה המסורתית. התלמידים מתחלקים לשתי קבוצות, וכל קבוצה מציגה עמדות מנוגדות לגבי נושא נבחר. על התלמידים לנתח את הנושא ולהביא נימוקים משכנעים. לא רק חשיבה ביקורתית נדרשת כאן, הסדנאות גם מאמנות את יכולת הביטוי בעל פה. מחזקות את הביטחון העצמי. ומעניקות כלים להתמודדות עם עמידה מול קהל.

סדנאות דיבייט מעניקות כלים לעתיד

סדנאות דיבייט מעניקות כלים מעצמים, הן ברמת הפרט והן ברמת הקבוצה. ובכך הן מסייעות לבנות חברה טובה יותר.

סדנאות הדיבייט יכולות לעסוק באינספור נושאים, אך הנושא עצמו הוא חסר חשיבות. הסדנאות לא נועדו להשיג הכרעה או לקבוע מדיניות. הסדנאות נועדו לשפר את היכולות האישיות ולחזק את תכונות המנהיג.

בין מכלול התכונות שניתן לחזק באמצעות הסדנאות: הקשבה לזולת והבנת הצד האחר, גיבוש קבוצה, עבודת צוות ושיתוף פעולה, יכולת ניתוח לוגי והסקת מסקנות, הבעה בעל פה והצגה לוגית של טיעונים ונטרול פחד קהל. אלו הן תכונות מנהיגות חשובות ביותר, והן יבוא לידי ביטוי בהמשך חייהם של בני הנוער. אולי כבר בזמן הקרוב, במהלך הלימודים. אך גם בהמשך חייהם הבוגרים.

המחלוקות והעניינים האקטואליים שנמצאים על סדר היום משתנים ללא הרף. נכון לרגע כתיבת שורות אלו השיח הציבורי, האלים והמבזה, מתנהל על רקע רפורמה משפטית. איננו יכולים לחזות את אתגרי המחר והנושאים שיעמדו על סדר היום בעוד שנה, שנתיים או 10 שנים. אך אנו כן יכולים להעניק לבני הנוער את הכלים שיאפשרו להחליף שיח אלים ומבזה, בשיח ענייני ממנו צומחים גם פתרונות.

סדנאות דיבייט לבתי הספר הם הדרך הטובה ביותר לתת לילדים כלים מנהיגותיים חשובים. כלים שתמיד יהיו רלוונטיים ויתרמו למנהיגי המחר גם ברמה האישית וגם ברמה החברתית.

message השאירו פרטים 03-902-5553
השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם

    ווצאפ כתבו לנו בווצאפ
    רוצים שנחזור אליכם?

      מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!