לוגו שרביט
menu phone menu
close
instagram פייסבוק יוטיוב
close
אנגלית \ English
תמונת עמוד

דיבייט, 3 סיבות טובות מדוע נרצה אותו בבתי הספר

דיבייט הוא דיון תחרותי המתקיים בין שתי קבוצות המציגות עמדות מנוגדות בנוגע לנושא שנבחר מראש. אין מטרתו של הדיבייט להגיע להכרעה, נושאי הדיון הם תאורטיים. הקבוצה המנצחת היא זו אשר הצליחה להציג את טיעוניה בצורה המשכנעת ביותר. זוהי מסורת ארוכה ויפה שהתחילה באירופה וארצות הברית, וגם אצלנו בארץ זוכה להצלחה רבה.

מחלוקות ועמדות מנוגדות תמיד היו ותמיד יהיו. אך אנו חיים בתקופה בה הקיטוב רק הולך וגדל. תקופה שבה כל קבוצה מתבצרת בתפיסות עולמה ופוסלת את האחר. ודיון ענייני העוסק במהותם של הדברים, הולך ומתחלף בטיעונים לא ענייניים, אישיים ופוגעניים.

נראה שעכשיו יותר מתמיד אנו צריכים להעניק לילדינו את הכלים לנהל דיון ענייני ופורה, לסתור עמדות על סמך טיעונים לוגיים ולעודד אותם למחשבה ביקורתית.

כיצד דיבייט יכול לסייע ?

ישנן סיבות שונות מדוע נרצה להכניס את הדיבייט לבית הספר ולעודד את ילדינו להשתתף בפעילויות מסוג זה. הסיבה הראשונה היא שזהו כלי לפיתוח תרבות דיון. לצערנו הסביבה, התקשורת ואפילו נבחרי הציבור, אינם מעניקים לנו דוגמה לתרבות דיון. נראה שאת הטיעונים הענייניים החלפנו במדיניות של ”צועק יותר, צודק יותר“. זה אולי נשמע משעשע, אך בפועל זה פוגע ביכולות שלנו כחברה. דיבייט מאפשר לנו להנחיל לילדים את הכלים לצורך ניהול דיון מכובד; דיון המאפשר לבחון אספקטים שונים של הנושא ולבחון אותם בצורה עניינית.

הסיבה השנייה היא התרומה של הדיבייט לשיפור יכולת החשיבה הביקורתית. דיבייט משפר באופן משמעותי את היכולת של המשתתפים להפגין חשיבה ביקורתית, והדבר אפילו הוכח במחקרים. אנו חיים בעידן שבו מידע מוגש לנו מראש בצורה סובייקטיבית ומניפולטיבית. הדיבייט מאמן את הילדים לקבל את המידע, לחשוב ולנתח. לבחון אותו מפרספקטיבות שונות, לחשוב על השלכות שונות של המידע וללמוד לראות צדדים חיוביים וצדדים שליליים בצורה מאוזנת יותר. מה שהילדים עושים במסגרת הדיבייט וההכנות לדיבייט בסופו של דבר משמש עבורם ככלי לחיים.

הסיבה השלישית היא שדיבייט מרחיב את הידע לתחומים חדשים, דברים שלא בהכרח עומדים על סדר היום של בני הנוער באופן טבעי. נושאי הדיבייט יכולים לפתוח את הילדים לדברים חדשים שמעולם לא שמעו עליהם ולהעניק להם ידע בנושאים חדשים. וידע הוא תמיד דבר טוב בחיים. התלמידים ישתמשו במשאבים שונים על מנת לחקור את התחום, והדבר יחשוף אותם לספרים, מחקרים ודעות שונות.

ולסיום, לדיבייט ישנה תרומה חשובה לשיפור יכולת הביטוי והביטחון העצמי. אמנם אלו דברים שונים, וכל אחד חשוב בפני עצמו; אך בדיבייט הם משתלבים היטב יחדיו. התלמידים לומדים להתבטא בצורה רהוטה, תוך כדי הצגת טיעונים לוגיים בסדר הנכון. הם לומדים לדבר בביטחון מול הקהל.

הכישורים והמיומנויות שהתלמידים מפתחים במהלך פעילות הדיבייט הם בעלי ערך גדול בהמשך חייהם האישיים; הם רוכשים כישורים המסייעים להם גם בהמשך הלימודים בבית הספר, וגם בהמשך החיים.

למידע אודות קורס דיבייט

דיבייט באולפנת זבולון
דיבייט בעירוני נס ציונה
דיבייט באפרתי

תמונה
נושאי הסדנה
המטרות שלנו

    רוצים שנחזור אליכם עם הצעה משתלמת במיוחד? מלאו את הפרטים!

    חץ

    03-902-5553

    message השאירו פרטים 03-902-5553
    השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם

      ווצאפ כתבו לנו בווצאפ
      רוצים שנחזור אליכם?

        מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!