לוגו שרביט
menu phone menu
close
instagram פייסבוק יוטיוב
close
אנגלית \ English
תמונת עמוד

מנהיגות צעירה בית ספר יסודי

מתי הוא הזמן הנכון להתחיל להעניק לילדינו את הכלים המעצימים שיעזרו להם לצלוח כל שלב בחיים? בוודאי שאין היגיון לחכות ויש להתחיל כמה שיותר מהר. בגיל בית הספר היסודי הילדים גדלים ומתפתחים מהר. הם למדים על העולם והאישיות שלהם מתעצבת ועלינו להיות היד המכוונת. כל אחד יתפתח בדרך שלו, אך עלינו לתת לילדים חינוך מעצים שיאפשר להם לגדול ולהתפתח מבחינה רגשית וחברתית. המסקנה היא ברורה, יש לפתח מנהיגות צעירה כבר בגילאי בתי הספר היסודי.

בין שיעור התנ“ך לשיעור הגאומטריה בית הספר צריך למצוא גם מקום לחינוך ערכי. זוהי הסיבה מדוע ישנן שעות מחנך השמות בצד את מקצועות הלימוד; זוהי הסיבה מדוע ישנם ימי גיבוש וסדנאות שונות. המטרה של כולם, גם אם אינם משתמשים במושג זה, היא לטעת בילדים את כישורי המנהיג ולפתח מנהיגות צעירה כבר בגיל בית הספר היסודי.

תמונה
נושאי הסדנה
המטרות שלנו

    רוצים שנחזור אליכם עם הצעה משתלמת במיוחד? מלאו את הפרטים!

    חץ

    03-902-5553

    >> סדנת מנהיגות – מכונת רוב גולדברג >>

    מדוע בכלל צריך מנהיגות צעירה

    הילדים של היום הם המבוגרים של המחר ועלינו לשאול את עצמינו איזה עולם אנו רוצים להעניק להם. אנו רוצים לראות את הילדים שלנו גדלים להיות אנשים מאושרים ולצורך כך עלינו לאפשר להם להתפתח בצורה הנכונה גם ברמת הפרט וגם ברמת החברה. זוהי בדיוק מטרת הליבה של המנהיגות – לתת לכל ילדים כלים מעצימים בתור אינדיבידואל, אך גם לאפשר להם להתפתח כקבוצה, קהילה, חברה.

    כיום ישנו דגש גדול מאוד במערכת החינוך על פיתוח מנהיגות צעירה. בכל בתי הספר ניתן לראות פרויקטים העוסקים בתחום, לעתים גם בעזרתן של חברות חיצונית בתחום החינוך. במהלך הסדנאות והפעילויות השונות הילדים מפתחים את כישורי המנהיגות ואפילו מבטאים אותן בפעילויות שונות מחוץ לסדנאות – כמו למשל פעילות במסגרת מועצת התלמידים או פעילויות התנדבותיות בקהילה.

    כיצד מפתחים מנהיגות צעירה

    בניגוד לשיטות הלימוד המקובלות במערכת החינוך, שיטות בהן מעבירים לילדים חומר לימודי בצורה עיונית – כאן הדברים מתנהלים בצורה אחרת. כאן אנו רוצים לעודד את החשיבה העצמאית והחשיבה הביקורתית; כאן אנו רוצים לתת לילדים תכונות אופי הבונות את כישורי המנהיגות. אנו לא יכולים לעשות זאת בצורה עיונית.

    אם נסתכל על תכונות המנהיג כמו חשיבה מחוץ לקופסה, הקשבה לזולת, יכולת העברת מסרים, תכנון אסטרטגי, שיתוף פעולה ותכונות אחרות – מייד נבין שאין דרך ללמד את התכונות הללו סתם כך בכיתות הלימוד. הטמעת התכונות הללו נעשית באמצעות החוויה איתה מתמודדים התלמידים. למשל משחק קבוצתי, כמו זה המתבצע במסגרת סדנאות גיבוש וסדנאות מנהיגות. באמצעות חוויית המשחק ניתן להטמיע בקרב הילדים את כל תכונות המנהיגות הנ“ל, וגם אחרות.  במהלך משחק קבוצתי הילדים נדרשים לשתף פעולה אחד עם השני לטובת הצלחת הקבוצה וכך הם למדים על שיתוף פעולה. הם נדרשים לפתח אסטרטגיות, לתקשר אחד עם השני ולחשוב מחוץ לקופסה על מנת לנצח במשחק. מתוך החוויה צומחות תכונות המנהיגות שאנו רוצים לטפח.

    message השאירו פרטים 03-902-5553
    השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם

      ווצאפ כתבו לנו בווצאפ
      רוצים שנחזור אליכם?

        מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!