לוגו שרביט
menu phone menu
close
instagram פייסבוק יוטיוב
close
אנגלית \ English
תמונת עמוד

"הפחד למות מול הקהל" – איך מתמודדים עם פחד במה

פחד מלעמוד מול אנשים

"כולם הסתכלו עליי וחיכו שאתחיל. המצגת שהכנתי כבר הפיעה על המסך, אבל שום קול לא יצא לי מהפה. את המבוכה שחשתי החליפה תחושת אימה, ובפעם הראשונה בחיי חוויתי סוג של התקף חרדה. האמת? לא האמנתי שבגילי, ועם הניסיון שלי, זה יכול לקרות לי".

בועז, 38, מנהל פרויקטים במשרד האוצר, לא לבד. מבין כל סוגי הפחדים המוכרים כיום בעולם, פחד קהל / במה הוא הנפוץ ביותר, ומדי יום מסתובבים בינינו לא מעט אנשים שחוו אותו. אבל יש גם בשורה טובה: אפשר להתגבר עליו. את הכתבה הזו שווה לכולם לקרוא ולהפנים.

תמונה
נושאי הסדנה
המטרות שלנו

    רוצים שנחזור אליכם עם הצעה משתלמת במיוחד? מלאו את הפרטים!

    חץ

    03-902-5553

    מהו פחד קהל?

    פחד קהל, המוכר גם כפחד במה, הוא הפחד שיש לאדם להופיע בפני קהל: לשאת נאום, לברך ברכה או להציג מצגת בעבודה לחבריו. באותו אופן, פחד קהל או פחד במה יכול לפגוש בני נוער בבית הספר כאשר הם נדרשים להציג עבודה בכיתה – או לחלופין בשעות הפנאי שלהם כאשר הם נמצאים בחוגים, בתנועות הנוער, ואפילו כאשר הם הולכים למפגש חברי רב משתתפים.

    פחד זה מעורר תחושת חרדה המלווה בתסמינים גופניים כגון דפיקות לב מואצות, הזעת יתר, נשימות מהירות, רעידות בקול ועוד. חרדה זו מגיעה בדרך כלל כאשר האדם נדרש להופיע בפני קהל, והיא מקשה עליו מאוד להעביר את המסר בצורה טובה, ברורה ונכונה. לפעמים חרדת הקהל היא כל כך גדולה, עד שכבר ברגע שהאדם רק חושב על האפשרות שהוא ידבר בפני קהל, הוא חווה התקף חרדה.

    מקדימים תרופה למכה

    מחקרים רבים מלמדים כי יש קשר ישיר בין ביטחון עצמי להופעה בפני קהל. אדם עם ביטחון עצמי יהיה (לרוב) מיומן ורגוע יותר בהופעה בפני קהל, ולכן חשוב לטפל לא בסימפטום הנקודתי – הפחד מהקהל – אלא בבעיה עצמה, היעדר הביטחון העצמי.

    אנשי מקצוע ופסיכולוגים ממליצים כיום על 'טיפול מונע', החל מטיפולים פסיכולוגיים להתמודדות עם הבעיה וכלה בסדנאות ייעודיות לשיפור יכולת העמידה מול קהל. בישראל, אומת היזמות וה'חוצפה' הישראלית המפורסמת, הבינו את חשיבות הנושא – ובשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר בתי ספר שהכניסו סדנאות אלו כחלק מתכנית הלימודים הפורמלית שלהם.

    הרעיון העומד מאחורי תפיסה זו הוא שכבר מגיל צעיר הילדים יוכלו לרכוש יכולות רטוריות, אשר יאפשרו להם להציג את דעתם ועמדתם ללא כל תחושת חרדה או לחץ, וכתוצאה מכך יתחזק ביטחונם העצמי. כישורים אלו ילוו את הילדים בצמתים מרכזיים לאורך חייהם – בתנועות הנוער, בצבא, בראיונות עבודה, במרכזי הערכה ועוד, ובסופו של יום יתפקדו טוב יותר מול קהל ובשגרת העבודה שלהם.

    הרשמו לקורסים והסדנאות שלנו לעמידה מול קהל שעוסק גם בפחד במה ופחד קהל. הקורסים עוזרים לילדים ונוער בכל רחבי הארץ! 

    message השאירו פרטים 03-902-5553
    השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם

      ווצאפ כתבו לנו בווצאפ
      רוצים שנחזור אליכם?

        מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם!